محور غربی، عبری، عربی فکرش را نمی‌کردند

یادداشت کانال اخبار سوریه با موضوع “محور غربی، عبری، عربی فکرش را نمی‌کردند” را در مجله سیاسی بخوانید.

مجله سیاسی – کانال اخبار سوریه نوشت:

🔺شاید این تیتر را بتوان ساده‌ترین و در عین حال گویاترین واکنش به آنچه پس از قطعنامه شورای حکام علیه ایران صورت گرفت، دانست. ارزیابی بسیار اشتباه این محور ضدایرانی در مورد واکنش نهادهای تصمیم‌گیر در تهران باعث شد تا آن‌ها خود را در یک بن‌بست شدید و عمیق گرفتار کنند که به سادگی امکان خروج از آن را ندارند. همانگونه که در یک مطلب پیش از نشست شورای حکام نوشتم، آن‌ها ابتدا قطعنامه‌ای تند را در دستور کار قرار داده بودند و حتی اجازه دادند متن آن به ایران هم داده شود و بعد آمدند و پیغام دادند که ما متن را تعدیل کرده‌ایم به این امید که اتفاقی روی ندهد.

🔺اما این تعدیل کردن، فقط یک کلاهبرداری شیّادانه بود که توسط این محور صورت گرفت، به امیدی واهی و البته تیری در تاریکی مانند همیشه. در حقیقت آنچه در شورای حکام روی داد یک طرح صهیونیستی بود برای بردن دوباره پرونده ایران به شورای امنیت و این آخرین امید و آخرین تیر آن‌ها بود که احتمال اصابت بسیار اندکی هم داشت اما آن‌ها آن اندازه ابله و نادان هستند که به هیچ عنوان نتوانستند واقع امر را مشاهده کرده و تهدیدات طرف ایرانی را غیرعملی و غیرواقعی دانستند. حتی سفر گروسی به تل‌آویو هم به این منظور صورت گرفت.

🔺در این سفر مقامات صهیونیستی به او گفتند که ایران در وضعیتی نیست که بخواهد واکنش تند به چنین قعطنامه‌ای نشان بدهد و مانند همیشه بعد از صدور قعطنامه، شما را خواهند خواست و… اما برخلاف همه تحلیل‌ها و برداشت‌های اشتباه که ناشی از تکبرشان بود به خواست و اراده خداوند بزرگ در این مسیر گام گذاشتند و قطعنامه‌ای صادر کردند که بهانه لازم و کافی را به دست ایران می‌داد تا یک گام اساسی و مهم را به سمتی بردارد که در شرایط معمول فعلی امکانش وجود نداشت. آنچه در طول چند روز گذشته از اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها در حوزه رسانه‌ای می‌شنوید فقط بخشی از ماجرا است و بخش بزرگ‌تر آن در پشت پرده جریان دارد.

🔺حالا دوربین‌ها خاموش شده، ایران به بازرسان اجازه بازدید نمی‌دهد، سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته با قابلیت بالاتر نصب و راه‌اندازی می‌گردد و البته یکی دو تصمیم مهم دیگر که محور ضدایرانی برای بازگرداندن هر یک از اقدامات باید امتیاز ویژه‌ای بدهد. اینکه امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فکر می‌کنند همان متن توافق چند ماه پیش دوباره باید امضا شود، سخت اشتباه می‌کنند. ایران از برنامه انتقامی خود دست نخواهد کشید، اما آن‌ها باید نام سپاه پاسداران را از لیست نهادهای تروریستی خارج کنند و مهمتر از همه آن‌ها باید تعهد دهند که برای همیشه موضوع این سه مرکز موهوم را پایان داده و دیگر حرفی از آن به میان نیاورند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *